...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Thursday, May 7, 2009

Kenapa saya sentiasa gembira.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, Allah menghadirkan sahabat- sahabat yang selama 5 semester sebelum ni di sini jarang- jarang dapat bertemu, apa lagi makan bersama- sama selalu, berbual- bual kerna saya lebih kepada urusan kampus. Kesibukan itu menyebabkan saya kurang masa bersama kawan- kawan.

Namun, sahabat yang baik adalah apabila kita memandang wajahnya, terus kita mengingati Allah SWT.. itulah sahabat sejati... =)

Apa pun, saya sentiasa gembira dengan hidup saya..

"Syu, aku tengok kau ni gembira je 24 jam.. ko ni takde masalah ke? macam takde ape2 pun yang ko nak sedihkan..."

Tiada siapa pun yang takde masalah.. semua orang ada masalah. Namun, bagi saya, ada 2 perkara yang saya pegang:

1. Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.
2. Allah akan beri ujian mengikut kemampuan kita.

Jadi, jangan biarkan masalah menguasai kita. Biar kita yang menguasai masalah.

bergembira ya! ;p

No comments: