...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Thursday, January 22, 2009

Gambar- gambar Demontrasi Nakbah(Malapetaka) Palestin di UiTM Johor

Muslimin.. Depan- Azreen(MPP) dan Chubby (JPK) sedang melaungkan TAKBIR!

Mendengar sajak dan amanat dr Ustaz Kamaruzzaman yang sangat menyentuh perasaan..
Semangat cintai Palestin dan tangan yang dicat biru untuk di'cap' pada kain rentang menandakan bantahan serangan Israel terhadap Palestin.

Antara sepanduk yang menarik- Bangsat Yahudi!
[saya teringat salah seorang dr mereka berjumpa dengan saya,
"Kak Syu, sepanduk kitorang tulis 'Bangsat', boleh tak?" =)]

* Gambar ni diambil guna kamera h/p saya.. banyak lagi gambar yang best2 kat kamera orang lain.. insyaAllah kalau ada masa nnt saya upload.

* Thanks for all support dr seluruh warga UiTM Johor.

* Kita tak mampu untuk berperang, tapi kita mampu DOA untuk mereka.

* Doa adalah senjata orang mukmin.

7 comments:

Khairul Adli Abdullah said...

Assalamu'alaikum.

Syabas buat warga Uitm!. Teruskan berkempen utk Islam dan Palestin.
Kalau boleh setiap 21 Ogos, buat sambutan Nakbah. Supaya golongan Mahasiswa, Mahasiswi sentiasa ingat peristiwa tersebut. Diharap kalian semua istiqamah dalam memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan pembebasan bumi Al-Aqsa.

zukasha@yahoo.com said...

Sila rujuk gambar yang terakhir. Tertulis "Antara sepanduk yang menarik - Bangsat Palestin". ??? Perlu pembetulan disini. Mungkin saudari terlepas pandang. Apa-apa pun,syabas buat rakyat UITM yang bangkit bersuara. * Kita tak mampu untuk berperang,tapi kita mampu DOA untuk mereka. Doa adalah senjata orang mukmin. *
BArakAllahu fiikum. :-)

Khairul Adli Abdullah said...

Haah betullah bro... Saya pun xperasan... Eloklh Syuhada perbetulkn segera.. Saya takut nti org lain buat mcm2 spekulasi.. Saya tahu Syuhada mmg xsengaja n xperasan.. Maklumlah saudari kita ni terlalu sibuk :p

MuJaHiDaH SyUhAdA iLYa NaTaSya said...

ohoo.... astaghfirullah... thanks kerna britahu.... =)

Muhafis said...

oh ini yg enko join dulu tue eyk.. kesian kan warga palestin.. tp kite cuma mampu berdoa.. dan boycott aje..

joegrimjow said...

gud gud
len kali kene bako bendera israel 2

Farid KurmaBam said...

Bendera Israel susah nak dapat. Kat kedai pun takde.