...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Saturday, December 1, 2007

aku jadi cikgu PASTI.



Ni la muka- muka budak2 PASTI yang aku mengaja sekejap.. tolong mak.. hehe. huwaaahhh... banyak pening loh mau jaga budak2 ni...
masatu aku ajar hari jumaat.. pagi jumaat ni senaman dulu.. fuh.. mau tak yang laki tarik tangan kanan, "cikgu, cikgu, jom la maen bola!!!". tangan kiri aku plak ditarik budak pompuan,"cikgu nurul, jom la maen nenek2 si bongkok tige!".. huwaaa..... tapi, aku maen je dua2 sekali.. polis entry aku maen.. kejar- kejar, sembunyik- sembunyik, musang dengan ayam, itik dengan ayam, ape segala binatang laa.... hehehe... tapi best! bukan selalu aku boleh jadik budak2 ni.. seronok layan diorang walopon letih jugak aku. maen bola sampai kaki aku kene tendang dgn budak2 ni.. adehh.... tapi tak lah sakit. lembik je budak2 ni.. hihihi. =D

bile mengajar plak, kalau time aku x garang, cube bayangkan.. budak2 5 tahun ni nakal banyak.. aku tengah ngaja, boleh pulak dia duk lepak baring atas meja! huhuu.. memang aku salute la sape yang jadi cikgu tadika ni. tapi budak 6 tahun ok skit.. dengar kata... =)

bile aku ngaja plak, bile aku ngaja pasal bola, mula laaa semua nak cerita pasal kisah bola diorang.. maen bola dgn ayah la.. tertelan bola la.. hehehe... kalau aku cite pasal katun, segala jenis katun keluar.. mau kecoh 1 bangunan. tapi kalau aku nak diorang senyap, aku follow up diorang zikir.. tenang sikit dunia hoo.......

aku rindu ar kat budak2 kecik nih... ='(

No comments: