...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Sunday, December 2, 2007

Kahwin??? Kenduri??? =D

Banyak betul kenduri kawen cuti sekolah ni kan? alhamdulillah.. aku doakan semoga pasangan2 ini semua akan kekal bahagia hingga ke anak cucu dan sentiasa berada di bawah lindungan rahmat-Nya, amin... =)

cuma, ada sesuatu yang aku sedikit kurang suka...

em, kebanyakan kenduri kawen yang aku pegi, mesti ade karaoke, dengan DJ memutarkan lagu2 yang amat membingitkan.. aku tau mungkin ada yang dah biasa berkaraoke dan berasa seronok dengan keadaan itu.. tapi kenapa tidak kita ubah dengan bercirikan islamic...??

apa ya salahnya kalau DJ tu putarkan lagu2 nasyid yang mendamaikan jiwa.. selawat2 yang menenangkan hati.. selesa lah sedikit dan tenang hati kami nak menjamu juadah2 yang telah pun disediakan tu... yer tak?

aku harap akan datang kebanyakan rumah2 kawen yang aku pegi akan memberi keselesaan kepada seluruh tetamunya.. aku gerenti... =) islam dah ajar yang terbaik! follow aja deyhh... =p

(bila plak aku dapat jumpe calon aku? mak aku tiap hari dok ungkit pasal menantu plak uh... hem... aku baru je sweet 19 maaa.... =( apa2 pun, jodoh di tangan Allah SWT.. Moga aku ditemukan lelaki yang boleh membimbing aku.. -dah le aku ni huru- hare! hehe =p)

No comments: