...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Wednesday, December 5, 2007

Pintaku..

assalamualaikum....

nurul merasakan diri nurul terlalu banyak kekurangan.. walaupun banyak bende yang nurul kecapi kini tapi makin nurul kenal dunia, makin nurul rasa diri nurul makin jahil dengan ilmu.... kadang2 orang mengharapkan yang terbaik daripada diri nurul.. orang lain yakin nurul boleh buat yang terbaik dalam itu dan ini... nurul takut tak dapat buat yang terbaik walaupun sokongan kawan2 mengatakan nurul boleh buat yg terbaik...

Ya Allah.. nurul amat berharap agar nurul diberi kekuatan Ya Allah.. nurul sangat takut memegang banyak sangat tanggungjawab... Kau tahu Ya Allah, pelbagai ragam dan jenis hambaMu yang aku hadapi. sifat aku yang terbuka berkawan dengan sesiapa, kadang2 aku takut tak dapat mengawal emosi. maka, kurniakanlah aku Ya Allah keimanan yang ketaqwaan terhadapMu yang jitu Ya Allah...

Aku sedih Ya Allah... aku sedih lihat rakan- rakanku yang ramainya masih tak sedar akan tanggungjawab mereka sebagai Islam Ya Allah.. ada juga memberi dan mencabar sekuat2nya pada diriku Ya Allah.. Ya Allah.. aku ini insan kerdil hina.... ilmu yang aku ada hanya sedikit cuma.. bantulah aku Ya Allah.. Bantulah aku dalam perjuangan ini....

Ya Allah.. aku mohon Ya Allah..
Ya Allah.... aku benar- benar mohon Ya Allah..
beri aku kekuatan........

1 comment:

AzaN CahaYa sErUaN said...

Assalamulaikum..

Yaa Mujahidah Nurul Illya..

Kadang2 cabaran tu perlu untuk mematangkan hidup. . Hidup akan terasa kekurangan bila tiada cabaran.. Kita akan terasa "KUAT" bila cabaran yang kita hadapi berjaya di galas dengan penuh tanggungjawab.. hanya dengan HATI yang ikhlas dan rasa penuh YAKIN terhadap apa jua cabaran yang datang tu ada KEBESARAN-NYA. . Cabaran dan tanggungjawab itu datang hanya sebagai ujian untuk meninggikan taraf HAMBA-NYA di sisi-NYA.. Percayalah setiap apa yang datang kpd kita bukannya sia2.. Serahkanlah seluruh jiwa ragamu kepadanya. . Hanya Allah sahajala yang memahami setiap kegusaran, kepayahan dalam menjalani hidup sebagai HAMBA-NYA.. YAKINLAH. . ALLAH SENTIASA BERSA