...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Monday, September 22, 2008

saya rindukan Dia.. sungguh.......

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....... Aku merinduiMu....

Ahamdulillah wa Syukurillah... Bersyukur padamu Ya Allah....

Terima kasih Ya Allah kerana masih memberi peluang hambaMu merasa nikmat kebahagian ini.. Aku sangat gembira dengan kebahagiaan dan ketenangan ini...... =')

Titisan air mata kegembiraan ini kuharapkan tidak akan berhenti mengalir.... titiskanlah ia Ya Allah.. titiskanlah ia kerana aku terlalu merinduiMu.....

Telah tiba malam ke 22... Semoga diri hina ini berpeluang bertemu dengan malam lailatulqadar....

diri ini berasa gementar setiap kali membaca surah alfatihah jua setiap kali mengucapkan 2 kalimah syahadah dalam solat..... aku merasakan helaan nafasku pendek2 saja.. oleh kerana gementar tika menghadapMu... sering timbul persoalan dalam diri, apakah antara ramai2 yang sujud padaMu, adakah Tuhanku memandang kearahku.... Pandanglah hambaMu yang kerdil lagi hina ini Ya Allah Ya Tuhanku....

selesai solat, sungguh aku merasakan bahagia yang sangat..............

Subhanallah.....

1 comment:

Unknown said...

"dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya," surah An'aam: ayat 59

ALLAH memandangmu sahabat, yakinla. ALLAH maha melihat, ALLAH dekat pada kita. dan solatlah dengan merasakan kehadiranNYA. tanamkan doamu di hati semasa kamu membacakan alfatihah, gemakan maksudnya dihatimu.mohon jalan yang benar... ALLAH menunggumu...dan hidup ini akan bermakna, jika kita cinta padaNYA.