...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Tuesday, April 28, 2009

Hidayah.

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah SWT kerna kita semua masih dapat menghirup nikmatnya oksigen Allah SWT, hingga saat ini... ya, betapa cintanya Allah pada kita hingga tidak diabaikan setiap seorang daripada kita walau sesaat pun. =)

Oh, ya.. teringat 1 messege sahabat saya.

"Tuhanmu menyayangimu.. percayalah... dalam setiap hela nafasmu, tertulis seribu cinta Tuhanmu... setiap degup jantungmu, terukir seru rindu Tuhanmu... Bersyukurlah, jangan kau kufur... biar cinta itu subur... agar disuatu hari yang cinta itu nanti minta dibuktikan, kau pasti berbangga dengan kebesaran Tuhanmu, yang kau segarkan dalam jiwamu..."

dari hari ke hari saya rasakan betapa nikmatnya cinta dan kasih sayang Allah SWT.. hinggakan merasakan betapa diri ini kotor hina lantaran dosa- dosa setiap hari... namun, sekalipun Allah tidak membenci malah dianugerahkan seberapa banyak nikmat pada diri setiap waktu..

Cinta Allah adalah segalanya.. ya, saya yakin sebenar- benar yakin, CINTA ALLAH ADALAH SEGALA- GALANYA.....

Rasa macam betapa banyak peluang dalam hidup saya yang saya tidak manfaatkan sebanyak mungkin dalam tujuan dakwah.. rasa ingin berpatah- balik namun apakan daya, hidup perlu diteruskan kan? ;) , dan mudahan menjadi insan yang lebih baik dalam melahirkan lebih ramai mujahid dan mujahidah... mudahan ia menjadi sebuah praktikal dalam hidup. saling mendoakan ya.... =)

kepada semua sahabat- sahabat, akak- akak dan adik- adikku, yang sentiasa bila berjumpa, sentiasa sama- sama saling memperingati tentang ISLAM sebagai AD- DIN..., saya berterima kasih pada kalian.... Bersyukur padaMu Ya Allah kerna menganugerahkan aku ukhwah yang sebegini indah....

Ya Allah, betapa rindunya hati ini padaMu.........

istiqamahkanlah perasaan ini....

No comments: