...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Wednesday, April 1, 2009

Siapa dia suamiku......

Assalamualaikum..

sejak akhir- akhir ni, ya.... semakin ramai pula yang merisik2 saya... samada terus melalui empunya diri, sahabat- sahabat dan juga parents..

Ya, umurku mungkin sudah dikira 21 tahun.. (sebenarnya, masih sweet 20 =)
DOB: 24 Sept 1988 )

diri ini kurasakan terlalu banyak kekurangan dan kelemahan.. berbanding lelaki2 yang ingin menikah dengan saya.. betapa hebat mereka...

kekadang tertanya diri sendiri, apalah istimewanya sangat saya ni??? hmm...

ibu messege, "kaklong jangan jual mahal sangat.. sekarang ni ramailah peminatnya, nanti dah masuk 23 tahun, cantik macam mana pun, susah dah nak cari calon tau....."

aduhai, macam mana ni???

berbalik pada firman Allah SWT dalam surah An- Nuur ayat 26...

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

Diri ini terlalu banyak dosa Ya Allah.. layakkah saya menerima seorang lelaki sebaik dia, dia atau dia...?

kusut juga kekadang memikirkan hal jodoh.. Namun, cinta pada Allah mengatasi segalanya.. Saya yakin Allah akan membantuku..

saya juga manusia biasa, yang punya hati.. punya nafsu.. punya keinginan untuk dibelai, dimanja, dijaga dan disayangi dengan penuh rasa cinta sebagai seorang manusia dari seorang suami....

Namun, cinta Allah adalah segala.. cinta Allah adalah segala- galanya... cinta Rasulku adalah segala- galanya buat diriku..

Ada 1 sms ku terima...

"I wish you were here.. here next to me.. been missing u so.. so desperately..but lately i feel how you feel.. and I see.. what you see.. how i'm missing you.."

- Dat's a great song from Sami Yusuf.. lyrics with full of love and miss.. from him to Rasulullah saw.. =)

* Thanks dedicated to my friend, Shahrul who sent this messege..


rindu pada Rasulullah.. teringat betapa hebatnya pengorbanan Siti Khadijah.. Aisyah.. isteri2 rasulullah selama kehidupan Nabi Muhammad saw di dunia..

Diri saya langsung hina tidak sehebat mereka.. namun, punya impian untuk memiliki sebuah keluarga yang sentiasa menuju cinta Tuhan kami, Allah SWT... terus berusaha bagi mendapat syafaat Rasul kami, Rasulullah saw.

Alangkah indah keluarga saya nanti dilimpahi kebahagiaan dan ketenangan sebuah keluarga dalam nur Islam.... punya suami, punya anak- anak yang menuju cinta Ilahi....

Mudahan Allah makbulkan doa saya... mudahan diri ini diberi kemudahan dan dikurnia cinta dia seorang manusia yang akan memimpinku menuju syurga yang abadi... =) amin...

cuma... siapa dia ya Tuhanku....??? ia masih persoalan.......

5 comments:

الحفيظ بن عباس said...

السلام عليكم

Semoga cepat bertemu jodoh.. Haha L pun sedang survey (mcm research plak) apa pun kalo mak nye dah berkenan sebat je.. mesti la parents nk yg da best their daughter kan.. apa pun bersabar jela ye (pesan utk diri sendiri gk ni)

Anonymous said...

mg trus dpt menjaga hati.

bnda baik jgn tergesa2 dn jangan pula bertangguh2.

cuma satu teguran, jika boleh elaklah bersms dgn muslimin melainkn utk sesuatu urusan yang penting..

itu lbh menjaga utk saudari & juga org tersebut. jgn terlalu melayan k. =)

baik + alimnya seseorang itu bukan terletak pd baiknya luaran dia, atau komitednya dia dgn aktivis/kerja2 islam, tp pd bagaimana TAQWA @ hati-hatinyanya dia dalam penghayatan agama....

Anonymous said...

takut2 terjadi kisah cinta 'ana enti' =) wa naudzubillah.....

Aku Pun Lemah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Aku Pun Lemah said...
This comment has been removed by a blog administrator.