...:: demi masa ::...

...:: demi masa ::...
"Demi Masa,
sesungguhnya manusia itu benar-benar
berada dalam kerugian
kecuali orang-orang yang
beriman,

dan mengerjakan amal
soleh

dan berpesan-pesan dengan
kebenaran serta kesabaran."

Friday, April 3, 2009

Mahu kongsi rasa hati ni!

Assalamualaikum.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Selawat dan salam keatas junjungan Nabi Muhammad SAW...
Allahumma Solli A'la Saidina Muhammad, Wa'ala Alihi Wasohbihi Wassalam.

Sahabat, saya ingin kongsikan keadaan kehidupanku seharian. Apa pemikiranku seharian, ada 'sesuatu' yang sentiasa saya kaitkan dengan setiap saat perjalanan hidup saya.. (ya, sudah semestinya ada ter'missed' juga 'sesuatu' itu..)

Apa dia? sebuah perasaan yang tidak boleh dibeli dengan apa jua.. sebuah anugerah Ilahi yang tidak tergambar nilainya.

kerinduan.. ketenangan.. kebahagian... perasaan kewujudan Tuhan yang mencipta segala sesuatu...

Setiap hari, pelbagai kerenah hidup, cerita- cerita baru yang kita tempuhi lalu menjadikan diri lebih matang dalam menempuh kehidupan seterusnya. Kawan- kawan remaja semuanya, yang lelaki semakin kacak kan, yang perempuan pula semakin cantik dari hari ke hari... =) saya juga? emm... hehee... ;p

Namun, harus diingat bahwa jantung kita ni sentiasa berdegup, tanpa ada bateri pun... tak perlu nak cas2 jantung kan? =)Allah mengurnia kita sebuah nikmat hidup yang kerna berlalunya masa dengan kesibukan dunia, kita sering lupa mengenai betapa cinta Allah pada kita..

Setiap cerita- cerita hidup ini adalah perancangan Allah yang terbaik untuk kita. Hatta sekecil- kecil perkara pun, contoh: kenapa pensil box ni aku letak kat sini? kenapa kunci hilang? kenapa hari ni kelas habis awal? kenapa hari ni aku outing? kenapa discussion hari ni cancel? kenapa duit aku kena curi? kenapa aku kawan rapat dengan dia? kenapa aku kena pegang jawatan ni? kenapa aku kena pergi program ni? kenapa aku failed paper ni?

wallahua'alam apa pendapat kawan- kawan, namun, bagi saya.. sehingga tahap itu saya berfikir mengenai betapa terperincinya setiap apa yang Allah rancangkan untuk kita.. kerna, pasti! pasti setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. percayalah ya.... =)

apa yang penting, sentiasa berdoa, berdoa, dan berdoa.. mohon pada Dia.. Dia pasti tolong kita hambaNya, kerna.... sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang...

Sampai jumpa! =)

No comments: